Make yourself strong

Nytt år nya möjligheter! Efter nyår har många av er säkert som mål att komma igång igen med träningen. Efter all julmat brukar nog de flesta känna så, inklusive jag själv. Det känns personligen som om jag går i ide/dvala under vinterhalvåret. Dagarna är mörka och jag vill bara ligga inne i soffan framför en mysig film och gärna äta lite choklad. Dock är det dags att komma igång nu såhär när vi snart går in i februari, ”beach 2017, here I come” eller vad säger ni? Man kommer ju inte ifrån att man faktiskt mår bättre när man tränar regelbundet så jag har satt ihop lite saker som man kan tänka på.


5 tips för att komma igång och göra träningen rolig:

  • Det är inte bra för plånboken men nya träningskläder kan göra mycket för motivationen att komma igång …

  • Testa något nytt! Prova på en ny träningsform och du kanske älskar den. Ett exempel om du går på gym är att prova på ett nytt pass med instruktör eller beställa en PT-genomgång där du får hjälp med övingar som är bra för just dig.

  • Istället för drinkkväll eller lunchdejt med vännerna gå på en ”träningsdejt” – ta en PW och du kommer ut i naturen och viktigast, du får ljus (förhoppningsvis lite sol) på dig.

  • Du kanske har för höga ”mål” med din träning som gör att träningen känns som en belastning istället för något som ska vara kul? Ha mål som du kan nå och utveckla dem efterhand. Ett mål med din träning kan vara att klara av att göra fler övningar i stäck eller bara att ta sig till gymmet minst 2 dagar i veckan som jag satsar på.

  • Planera din vecka! Planering innan veckans start hjälpa dig att faktiskt ta dig till träningen eftersom du planerat in det och helt plötsligt har du också tid till det.

Bilder lånade från Pinterest

  • Feed

Gillar

Kommentarer

Instagram @sarakulle

Instagram sarakulleInstagram sarakulleInstagram sarakulleInstagram sarakulleInstagram sarakulleInstagram sarakulleInstagram sarakulle